Szukaj przepisu

sobota, 26 października 2013

Otrębowa babka

Dzisiaj idę trochę w innym kierunku. Razem z siostrą staramy się nie jeść za dużo słodkiego, więc postanowiłam upiec coś dietetycznego, bez cukru i mąki. Za to otręby są jak najbardziej dietetyczne. Trochę się obawiałam, że wyjdzie twarde, ale moje obawy się rozwiały, bo ciasto wyszło może nie za duże (ale przecież to ciasto na dietę więc po kawałku wystarczy :)), ale naprawdę mięciutkie, i takie puszyste. Wszystkim na diecie, ale i nie tylko polecam jak najbardziej.



Składniki:
2 jajka (żółtka oddzielone od białek)
4 łyżki otrąb owsianych
3 łyżki otrąb pszennych
łyżeczka cynamonu
łyżeczka proszku do pieczenia
łyżka słodzika
pół szklanki gęstego jogurtu greckiego

Wykonanie:
Sypkie składniki wymieszać dokładnie w misce, dodać same żółtka, jogurt. 
Z białek ubić pianę i delikatnie dodać, wymieszać ze składnikami (najlepiej łyżką). Ciasto przelać do formy. U mnie forma do babki. (Można dać do foremki kwadratowej lub okrągłej, lub zrobić babeczki, to zależy już od was).
Piekarnik nagrzać do 190 stopni piec ok. 30 -35 minut.


*Ciasto wyszło mało słodkie mimo łyżki słodzika, mi to nie przeszkadza, siostra trochę marudziła, więc wystarczy trochę słodzika wymieszać z odrobiną soku z cytryny i odrobiną wrzątku na lukier i polać nim ciasto na pewno będzie słodsze. A słodzik na diecie nie przeszkadza (i jest zastępnikiem cukru i cukru pudru).


Smacznego :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję wam za miłe słowa, i rady. Zapraszam ponownie :)

Masz pytania "Napisz do mnie"

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *