Szukaj przepisu

niedziela, 20 października 2013

Pleśniak

A więc moją przygodę na blogu zaczynam z pleśniakiem. na ciasto namówiła mnie moja siostra, która jest fanką tego własnie ciasta. A że miałam w domu słoik dżemu to zabrałam się do pracy. Wyszedł naprawdę zjawiskowo, tylko dobrałam złą formę. Okazała się za mała, następnym razem nie popełnię tego błędu, tak więc radzę ciasto przełożyć do tortownicy o średnicy 26 cm. Tak więc i oto przepis, koniec paplania.



Składniki:
3 szkl. mąki
cała margaryny
4 żółtka 
2 łyżki cukru
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
cukier waniliowy
szczypta soli

Ponadto:
łyżeczka kakao
1/3 szkl. cukru
4 białka
1 łyżeczka mąki ziemniaczanej
dżem najlepiej wiśniowy lub jagodowy

Wykonanie:
Wykonanie:
Margarynę posiekać z mąką dodać resztę sypkich składników i jajka. Wszystko dokładnie zagnieść.

Ciasto podzielić na 3 części: 
- pierwszą od razu rozwałkować i włożyć do blaszki lub tortownicy (posmarowanej masłem i oproszonej bułką tartą),
- do drugiej dodać kakao zagnieść w kulkę zawinąć w folię spożywczą i włożyć na chwilę do zamrażarki
- trzecią częścią również zagnieść w kulkę i również wrzucić do zamrażalki na chwilkę.

Białka ubić na sztywno , dodać cukier i dalej delikatnie ubijać, aż cukier się rozpuści. 
Na koniec dodać 1 łyżeczkę mąki ziemniaczanej również wmieszać delikatnie.

Ciasto w blaszce posmarować dżemem, na to zetrzeć ciasto kakaowe, wyłożyć pianę, wyrównać. Wierzch posypać startym ciastem jasnym. 
Piec ok. 40 minut w temperaturze 200 st.C.
Ostudzić i wyjąć z foremki.

Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję wam za miłe słowa, i rady. Zapraszam ponownie :)

Masz pytania "Napisz do mnie"

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *