Szukaj przepisu

czwartek, 28 listopada 2013

Maślane bułeczki

Moje drożdżowe szaleństwo trwa, i z czystym sumieniem mogę rzec, że ten miesiąc miałam mocno drożdżowy. Dla mnie bomba, bo uwielbiam, drożdżówki, i drożdżowe ciacha. Bułeczki są fajne, najlepiej smakują z mlekiem na śniadanie, i cały poprzedni weekend tak właśnie wyglądały moje śniadania, z dodatkiem serka waniliowego. Pycha :).


Składniki:
(na ok.30 drożdżówek)
1kg mąki
80g drożdży
1/2l mleka
4 żółtka
120g cukru
100g masła
szczypta soli
cukier waniliowy
białko do wysmarowania bułeczek
odrobina tłuszczu do brytfanki

Wykonanie:
Mąkę przesiewamy do dużej miski.
Rozczyn:
Drożdże kruszymy do pojemnika, dodajemy łyżkę cukru, dwie łyżki mąki i szklankę letniego mleka. Dokładnie mieszamy i odstawiamy (przykryte ściereczką), aż podwoi swoją objętość. Mniej więcej na ok.30 minut.

Do przesianej mąki dodajemy cukier waniliowy, sól i cukier i dokładnie mieszamy. Następnie dodajemy rozczyn, żółtka i resztę mleka, oraz roztopione letnie masło. Wyrabiamy ciasto dokładnie go ugniatając. Zagniatamy je, aż uzyskamy gładką jednolitą konsystencje. Ciasto powinno odchodzić od miski i nie przyklejać się nam do rąk. (Ugniatamy jakieś 6-8 minut). następnie nakrywamy ściereczką i odstawiamy w jakieś ciepłe miejsce, aż dobrze podrośnie. Następne 30-40 min.

Kiedy nasze ciasto już mocno podrośnie, rwiemy po kawałku ciasta i formujemy kuleczki. Kładziemy na nasmarowaną masłem blachę.

Następnie odstawiamy, aby podwoiły swoją objętość i pieczemy ok. 25 min w 200 stopniach.

Smacznego :)


*Przepis analogiczny do przepisu drożdżówki z dżemem i kruszonką tylko takie pychotki, bez nadzienia. Idealne na słodkie kanapeczki.

1 komentarz:

Dziękuję wam za miłe słowa, i rady. Zapraszam ponownie :)

Masz pytania "Napisz do mnie"

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *