Szukaj przepisu

piątek, 29 listopada 2013

Papierówkowy mus

Wiem, że sezon na przetwory już miną, ale zrobiłam mus, już dawno i nie pokazał się na blogu, więc postanowiłam go umieścić. Musik jest pyszny lekko kwaskowy, i bez dodatku cukru :).


Składniki:
jabłka obrane, z usuniętymi gniazdami, 

Wykonanie:
Jabłka kroimy w małe kawałki, najlepiej plasterki.
Do garnka, nalewamy wady, mniej więcej ok. 1,5 cm od  dna. 

Na 2 kg jabłek wystarczający będzie 3 l garnek.

Wode doprowadzamy do wrzenia i wrzucamy jabłka. Dusimy, aż powstanie mus.
Następnie przekładamy do wyparzonych i osuszonych słoików.
Słoiki jeszcze gorące kładziemy na ścierce nakrętką do góry. Najlepiej jeszcze nakryć słoiczki z góry.

*mus z pierówek wychodzi dość kwaskowaty, mi to nie przeszkadza, ale do jabłek nie dodajemy cukru, więc jak ktoś woli słodkie najlepiej wybierać te słodsze .W sklepie lub na targu napewno wam doradzą.
**u mnie wyszła prawie 5 słoiczków, nie zważyłam jabłek, ale tak na oko było tak troszkę ponad 2kg.

4 komentarze:

  1. O tak papierówki to jedno z moich ulubionych jabłek :)
    Uwielbiam mus z jabłek

    OdpowiedzUsuń
  2. Papierówki to moje ulubione jabłka, szkoda, że teraz mam ograniczony dostęp do nich. A mus fantastyczny, musi świetnie smakować :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Szkoda, że nie mam zapasu takiego musu. Do zimowych wypieków byłby idealny:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję wam za miłe słowa, i rady. Zapraszam ponownie :)

Masz pytania "Napisz do mnie"

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *