Szukaj przepisu

sobota, 11 stycznia 2014

Kruche paszteciki

Oj długo mnie nie było, ale mój internet odmawiał mi posłuszeństwa. Na szczęście póki co ruszył i mam nadzieję, że już tak zostanie. No mam nadzieje, że nowy rok przywitaliście wesoło i hucznie. Ja swój dnia kolejnego odchorowałam (nie należy mieszać to wiem, ale...., najgorsze jest to ale :D).

A że zaczęłam tematem sylwestrowym, to mam dzisiaj dla was przepis na danie sylwestrowe. Zrobiłam je właśnie specjalnie na ten dzień. Pyszne kruche maleństwa mocno nadziane.


Składniki:
(na ok.40 sztuk)
Ciasto:
3 szklanki mąki
3/4 kostki margaryny
3 jajka
3 łyżki śmietany 18%
szczypta soli

Farsz:
600 g łopatki wieprzowej
jedna bułeczka
cebula
tłuszcz do smażenia
jajko
sól/pieprz
po łyżeczce: curry i ziół prowansalskich

Dodatkowo:
jajko do posmarowania


Wykonanie:
Farsz:
Mięso kroimy w kostkę i przekładamy do miski. Następnie posypujemy curry i ziołami i dokładnie mieszamy. Na patelni rozgrzewamy oliwę i wrzucamy nasze mięso obsmażamy, wraz z cebulką pokrojoną w kostkę. (Obsmażamy jakieś 15 - 20 minut, aż będzie miękkie). Następnie odstawić i przestudzić.
Kiedy się schłodzi zmielić w maszynce, razem z namoczoną bułką. Przyprawić solą i pieprzem. Dodać jajko. Dokładnie wymieszać.

Ciasto:
Z podanych składników zagniatamy, elastyczne i jednolite ciasto. Następnie wkładamy na 30 min do lodówki (owinięte w folie). 
Kiedy się schłodzi ciasto podzielić na 4 części każdą rozwałkować i pokroić je w prostokąty (wielkość wedle uznania), nakładamy farsz ( po łyżce). Dokładnie zlepiamy.

Następnie układamy na blachę, wyłożoną papierem do pieczenia, lekko posmarowanym tłuszczem).
Smarujemy jajkiem i wkładamy do nagrzanego piekarnika do 180 stopni.
Pieczemy 30 minut.

Smacznego :)
*idealne do czerwonego barszczyku

4 komentarze:

  1. Przypomnialas mi paszteciki mojej many..... ;) och chcialabym sie zalapac na chociaz jednego Twojego pasztecika ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się bardzo, że przepis ten przypadł do gustu :)

      Usuń
  2. człowiek każdego dnia uczy się nowych rzeczy, polecę tego bloga znajomym.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję wam za miłe słowa, i rady. Zapraszam ponownie :)

Masz pytania "Napisz do mnie"

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *