Szukaj przepisu

czwartek, 10 listopada 2016

Obiad na szykbko: Kluseczki chińskie z kurczakiem i kapustką stożkową i odrobiną oscypka

Szybki obiad, przy czym naprawdę smaczny. Danie miało zostać przyrządzone z kapusty pekińskiej, niestety akurat nie było na sklepie to złapałam stożkową, której tutaj się przyznaję wcześniej nie jadałam. Naprawdę polecam. Fajny smak za sprawą oscypka i mała odmienność :).

Kluseczki chińskie z kurczakiem i kapustką stożkową i odrobiną oscypka





Składniki (na 4 porcje):
500g piersi z kurczka
1/2 kapustki
1/3 pora (dłuższego)
kluseczki chińskie ok. 300 g
przyprawy(papryka słodka, chili, pieprz, zioła prowansalskie, curry)
odrobina miodu i oliwy 
odrobina oscypka (wędzonego) pokrojonego w kostkę

Wykonanie:
Pierś z kurczaka kroimy w kosteczkę nie za dużą. Następnie przyprawy wedle uznania, (ja zawsze rzucam na oko) wrzucamy do miseczki dodajemy miód trochę oliwy i mieszamy, potem dorzucamy pokrojoną pierś i dokładnie obtaczamy. Odstawiamy na godzinkę do lodówki, (można na dłużej). 
Patelnie rozgrzewamy i obsmażamy na niej kurczaka, potem przerzucamy do większego garnka. Kapustkę siekamy i obsmażamy na tej samej patelni, ja podlewamy ją w czasie smażenia wodą i chwilkę dusiłam. Przekładny do garnka. Na koniec kroimy pora w kółeczka i obsmażamy po czym również dorzucamy go do naszego garnka. Dusimy całość razem ok. 20 minut i doprawiamy wedle uznania. Dolewamy do garnka 300 ml wody i czekamy, aż się zagotuje po czym dorzucamy podrobione kluseczki. Gotujemy, aż kluseczki zmiękną. Na sam koniec dodajemy naszego oscypka i gotujemy mieszając, aż oscypek się rozpuści.

Smacznego :)

3 komentarze:

  1. kluseczki chińskie, zakopiański oscypek ? Oj coś tu jest pomieszane z poplątanym.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak oczywiście. Pomieszane z poplątanym ,ale smaczne :)

      Usuń

Dziękuję wam za miłe słowa, i rady. Zapraszam ponownie :)

Masz pytania "Napisz do mnie"

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *